Showcase

Över 160 företag i Sverige använder PayAtt för kundlojalitet

Se ett urval av referenser och filmer, samt läs vad våra kunder tycker om oss

Så säger kunderna

Holland Hair Logo

Marina Holland

Holland Hair i Stockholm

"PayAtt är verkligen enkelt att använda från start till mål, både för mig som företagare och för våra kunder. Kombinationen stämpelkort- och smstjänst är toppen tycker vi."

Mariannes Fisk Logo

Daniel Higgs

Mariannes Fisk i Vasastan, Stockholm

"Tack vare PayAtt ökade jag försäljningen med 80% på den marknadsförda produkten jämfört med en vanlig fredag. Dessutom en ökning med 20% i merförsäljningen på tillbehör."

Härliga Rum Logo

Anna Blomén

Härliga Rum Åkersberga

"Vi på Härliga Rum fick direkt en positiv respons på vår nya stammis-klubb. Våra kunder uppskattar att ta del av belöningar genom bonuskortet och de erbjudanden eller information som vi då och då skickar ut. Nu slipper vi dessutom trycka upp fysiska kort vilket är toppen!"

Saya Sushi Logo

Zaya Rydlund

Saya Sushi, Stockholm

"Vi på Saya Sushi har börjat använda PayAtts system för att belöna våra stammisar. Det är en enkel tjänst både för oss och våra kunder som samlar stämplar i mobilen. När vi sedan gör utskick kan vi nå samtliga eller olika grupper baserat på stämpelkortsdatan. En enkel, smart och bra lösning."

NYC Burger Logo

Mattias Axelsson

NYC Burger i Stockholm

"Genom deras stämpelkortslösning har vi skapat enkla och attraktiva sätt för våra kunder att återkomma. Det har hjälpt till att öka vår omsättning, och fler kunder väljer att komma tillbaka och dra nytta av de förmåner vi erbjuder genom PayAtts system. Vi ökar vår försäljning helt enkelt."

Blomster-Boo Logo

Mikael Eklund

Blomster-Boo, Orminge Centrum i Saltsjö-Boo

"PayAtt möjliggör en kundklubb i ett nytt och enkelt format. Det ger mig en direkt kommunikationskanal med mina kunder och vi fick ett fantastiskt genomslag redan på första utskicket."

Studio E Hair Logo

Kesten

Ägare, STUDIO e-hair i Linköping

"Vi tycker att PayAtt har en smidig tjänst för digitala stämpelkort och sms-utskick. Vi har anslutit samtliga våra salonger och dessutom med en smidig övergång från våra tidigare fysiska kort till den ”nya” mobilbaserade lösningen som PayAtt erbjuder."

Marina Holland Hair portrait

Intervju med Marina Holland, ägare Holland Hair, Stockholm.

Marina, berätta hur du upplever PayAtt?

"Absolut! Vi har använt tjänsten ett tag och är supernöjda! Med PayAtts stämpelkortslösning har vi skapat enkla och fördelaktiga sätt för våra kunder att återkomma. Det har ökat vår försäljning eftersom fler kunder nu väljer att komma tillbaka och dra nytta av de förmåner vi erbjuder via PayAtts system. Stämpelkortet är dessutom mycket smidigt att använda, jag kan bygga och designa det som jag vill via en webbportal och kunderna får tillgång till det genom att knappa in sitt telefonnummer på vår skärm som står i kassan. Då får de ett sms med en länk till kortet utan att behöva ladda ner någon app. Det är så skönt att slippa de fysiska korten som folk ändå tappar bort!"

Är systemet enkelt att använda tycker du?

"PayAtt är verkligen enkelt att använda från start till mål, både för mig som företagare och för våra kunder. Att komma igång gick snabbt och smidigt och själva användningen är problemfri. Det är skönt att veta att våra kunder inte stöter på några svårigheter när de ska nyttja våra erbjudanden och belöningar."

För de som är trötta på komplexa IT- och lojalitetslösningar, hur skulle du beskriva PayAtts system?

"Systemet är verkligen att föredra för dem som tröttnat på krångliga och komplexa dataprogram. Det är okomplicerat och enkelt att lära sig. Vi uppskattar verkligen den smidighet som PayAtt erbjuder, du loggar in i en webbportal där du bygger stämpelkortet och gör dina utskick, sedan kopplar du i stort sett bara in en skärm och ansluter den till nätet - efter det är det bara för kunderna att börja registrera sig. Genom en nyligen lanserad funktion kan vi dessutom registrera kunder och ge ut stämplar via telefonen, vilket är smidigt när man står med kund. Det känns enklare än någonsin att hantera vårt belöningsprogram."

Berätta lite om PayAtts SMS-tjänst. Kan du dela med dig av vad ni hittills har fått ut av den?

"Absolut! Denna tjänst gör att vi kan nå kunderna direkt, dessutom med Holland Hair som avsändarnamn i meddelandet, vilket är toppen. Vi är också nöjda med konverteringen eftersom folk tenderar att agera snabbare på sms jämfört med mail. Herregud, folk drunknar av erbjudanden i sina mailkorgar idag. Bättre då att vara kort, koncis och personlig i ett utskick. Ambitionen är också att stadigt öka medlemsantalet i vår "vänklubb" framåt och hela tiden öka konvertering för att sälja mer. Kombinationen stämpelkort- och smstjänst är toppen tycker vi."

Holland Hair Logo
NYC Burger Logo
Saya Sushi Logo
Härliga Rum Logo
Boo-Burgers Logo
Bruket Logo
Blomster-Boo Logo
Grön Miljö Logo
Mariannes Fisk Logo
Norr Mälarstrand Blommor Logo
Skönhetskompaniet Logo
Smokehouse Logo
Studio E Hair Logo
NYC Burger display

Intervju med Mattias Axelsson, ägare och krögare på NYC Burger.

Mattias, PayAtt, är det något att ha?

"Definitivt! Genom deras stämpelkortslösning har vi skapat enkla och attraktiva sätt för våra kunder att återkomma. Det har hjälpt till att öka vår omsättning, och fler kunder väljer att komma tillbaka och dra nytta av de förmåner vi erbjuder genom PayAtts system. Vi ökar vår försäljning helt enkelt."

Vad tycker kunderna?

"Jag skulle säga att det har varit en enkel startsträcka eftersom det är så få moment för kunden vid registrering. Nu när vi har använt PayAtt ett tag har kunderna vant sig vid flödet och NYC Burgers stämpelkort. Skönt för dem att få det i mobilen istället för plånboken. Ingen app behövs heller, min känsla är att folk är rätt trötta på att ladda ner appar för digitala tjänster."

Hur ser du på användningen av systemet, är det enkelt att lära sig?

"PayAtt är extremt användarvänligt och enkelt att hantera, både för oss och för våra kunder. Att komma igång var smidigt, och själva användningen är smidig för mig då alla funktioner hanteras från en webbportal. Sedan är det bara för kunden att knappa in sitt nummer på vår skärm vid varje köp för att få en stämpel. Det är skönt att veta att våra kunder inte stöter på några hinder när de tar del av våra specialerbjudanden och belöningar."

Vilka av PayAtts funktioner har ni mest nytta av?

"För vår del använder vi främst stämpelkortsfunktionen eftersom den ”rullar” på daglig basis, men vi gör även utskick via sms. Det kan då vara allt från erbjudanden till information om öppettider. För mig som krögare är det också sjysst att kunna minska svinn genom att nå kunderna samma dag och kunna kränga fler burgare under en specifik kväll. Det kan vara svårt att nå kunderna en grådaskig tisdag och då är ett sms ett väldigt enkelt sätt att få kunderna att komma till restaurangen."

Du säljer bra mycket mer burgare nu med andra ord?

"Absolut! Vi har märkt en markant ökning i försäljningen, särskilt på vår restaurang i Bromma under lunchtid. Med många närliggande kontor i området har vi lyckats dra till oss många som jobbar där. Det har verkligen varit kul att se hur de förmåner vi erbjuder via PayAtts system lockar fler kunder och gör oss till deras val för en grym burgarlunch."